Explorers (15-18 jaar)

De Explorers is een gemengde groep van jongens en meisjes van tussen de 15 en 18 jaar oud. Het uniform van de Explorers is een rode blouse, deze staat voor Explorer zijn. Ook wordt er een gele das gedragen, deze hoort bij scouting Poeldijk. Dit uniform wordt niet gedragen tijdens de wekelijkse opkomsten op donderdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur. Wel worden de uniformen gedragen als wij een weekend weg gaan of op kamp
gaan.

2x per jaar gaan wij een weekend weg, in ons eigen gebouw, of ergens anders. Ieder jaar gaan wij in de zomervakantie op kamp, meestal naar het buitenland!

De programma’s die de Explorers draaien bedenken de jeugdleden zelf, deze variĆ«ren van pionieren tot koken en van vuur maken tot schaatsen. Elke week wordt er weer een ander leuk programma bedacht. Ook de activiteiten tijdens weekendjes en kamp worden door de jeugdleden bedacht.

In plaats van leiding heeft de Explorer groep ‘begeleiding’. Deze dragen bij aan een goed lopende avond.

We hopen nog veel actieve en leuke dingen te gaan ondernemen.

Er kunnen nog altijd leden bij, dus ben jij tussen de 15 en 18 jaar oud en houd jij van uitdaging of ken je iemand die van uitdaging houd?

Kom dan eens bij ons kijken op donderdagavond en doe gezellig mee!

Wellicht tot ziens bij scouting Poeldijk.

De Explorer begeleiding zijn Laurens, Dennis en Judith.