Grote Welpen (9-11 jaar)

Wie zijn wij?

Wij zijn de Grote Welpen, enthousiaste jongens en meiden van 9 tot 11 jaar (groep 6 en 7 van de basisschool). Elke zaterdagmiddag komen wij van 14:00 tot 16:00 uur naar ons clubgebouw “De Schakel”, waar wij allerlei avonturen beleven in de jungle!

Wat doen we?

We leren van alles van Baloe, Bagheera, Raksha en de andere bewoners van de jungle. Elke week weer wat anders. We doen spellen als: levend stratego, ren- en balspellen en estafettes. We laten onze creativiteit de vrije loop met het maken van een toneelstukje, een gave knutsel of een knikkerbaan. Ook doen we echte scouting activiteiten, zoals koken, leren werken met kompassen, pionieren (bouwwerken maken met hout en touw) en maken we ook zelf kampvuur!

Kamp en weekendjes

Naast de wekelijkse opkomsten gaan we ook twee keer per jaar op weekend in onze eigen blokhut, of een blokhut van een andere scouting in de buurt. Dan logeren we daar één of twee nachtjes en krijgen dan een voorproefje op kamp!

De tweede week van de zomervakantie is voor veel van ons het hoogtepunt van het jaar. We gaan dan op kamp! Een week lang slapen in een blokhut van een andere scoutinggroep, wat verder in Nederland. We doen dan de hele week allemaal spellen en andere activiteiten, zoals een bezoek aan een (kaas)boerderij, lasergamen, of naar het zwembad! Ook moeten we vaak met zijn allen een probleem oplossen. Zo beleven we mega spannende avonturen.

Lid worden van de Grote Welpen?

En? Durf jij het aan? Kom gerust een keertje kijken op de zaterdagmiddag. De eerste drie opkomsten zijn gratis en geheel vrijblijvend. Zo kom je er snel genoeg achter of scouting iets voor jou is! Je zult zien, er is altijd iets te beleven!

Contact

Meer informatie, of een keertje meekijken? Stuur een mailtje met daarin je naam, je leeftijd en eventueel aanvullende vragen en informatie naar: grotewelpenpoeldijk@hotmail.com.