Maatschappelijke stage

Stage lopen bij de Scouting!
Vind je kinderen leuk?
Wil je misschien een opleiding gaan volgen in die richting?
Moet je van school (maatschappelijke) stage lopen?

Kom dan een keer meekijken/helpen bij ons, hartstikke leuk om te doen, het is gezellig en nog leerzaam ook. Er hebben al een aantal leerlingen van het VMBO meerdere opkomsten meegeholpen met de voorbereiding en de uitvoering ervan.
Er zijn ook andere mogelijkheden zoals helpen bij de scoutingactiviteiten als wij open dag organiseren of op de klusdagen. Je kunt alleen komen, maar ook met zijn tweeën. Zowel jongens als meisjes zijn van harte welkom.

Waarom maatschappelijke stage?

• Maatschappelijke stage is een vorm van leren buiten de school
  • Het maakt je maatschappelijk bewust
  • Het geeft inzicht, kennis en begrip over ontwikkelingen in de samenleving
  • Het maakt je bewust van de noodzaak en de betekenis van vrijwilligers(werk) voor de maatschappij
  • Het maakt duidelijk dat je invloed kunt hebben op de maatschappij: Je kunt iets verbeteren in jouw omgeving of in de omgeving van anderen

Waarom is het doen van vrijwilligerswerk belangrijk voor jou?

• Het versterkt je sociale vaardigheden
  • Het kan je zelfvertrouwen vergroten
  • Je leert dat je anderen mensen kunt helpen en iets voor hen kun betekenen zonder daar iets tegenover te stellen
  • Het geeft je inzicht in de praktijk van een eventuele toekomstige baan

Stagelopen bij scouting poeldijk
Wil je (maatschappelijke) stage lopen bij Scouting Poeldijk?
Neem dan contact op met onze stagebegeleider per e-mail.

Heb je al zin om te beleven wat Scouting is?
Kom eens kijken bij onze groep. Je bent altijd welkom om vrijblijvend kennis te komen maken.