Welkom bij Scouting Poeldijk!
Elke week komen zo’n honderd leden naar ons clubgebouw ‘de Schakel’ om daar het scoutingspel te spelen binnen het spel van scouting.
Zij zijn daar actief bezig en beleven spannende avonturen. Steeds gaan zij samen met anderen weer nieuwe uitdagingen aan en hebben zo een plezierige tijdsbesteding.

Als je 5 jaar oud bent kun je al starten bij onze Bever groep. Een maximum leeftijd is er eigenlijk niet, je kunt bij ons actief blijven tot je niet meer kunt. Jongens en meisjes draaien bij elke leeftijdsgroep met elkaar. Ook voor jou is er een speltak waar je de dingen kunt doen die jij leuk vindt!

Scouting Poeldijk heeft de volgende speltakken: Bevers, Kleine Welpen, Grote Welpen, Scouts, Explorers en Roedel. De groepen tellen totaal ongeveer 40 vrijwilligers die zich inzetten als leiding, bestuurslid, clubbladredactie, enz.

Wat doen wij?

Wat doe je eigenlijk bij Scouting?
Bij ons doe je zoveel dingen, dat het teveel is om hier allemaal op te noemen.

Een spannende speurtocht, je eigen eten koken, pionieren, kampvuur, sport en spel, een vlot bouwen, abseilen, creatief bezig zijn, primitief kamperen ergens in Nederland of juist een internationaal kamp, we doen het allemaal en nog veel meer!